DUBAI - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kim en Esmee - WaarBenJij.nu DUBAI - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kim en Esmee - WaarBenJij.nu

DUBAI

Door: Esmee en Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim en Esmee

04 Februari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

DAG 1
We kwamen 's nachts aan in Dubai en gingen toen met de taxi naar ons super mooie hotel. De eerste dag hebben wij minstens 15 km door Dubai gelopen. Wij wilden heel graag naar de dierentuin maar helaas werden we daar gedist wegens ongepaste kleding. Vervolgens dachten we een 'little panda' nursery te bezoeken, maar toen liepen we een kleuterklasje binnen. Na een twee uur lange wandeling naar de Burj Khalifa vonden we een metrostation. We skipten de Burj Khalifa en gingen met de metro naar de Mall of the Emirates. Ook hierin hebben we meerdere kilometers afgelegd langs een skibaan, speelhal, bowlingbaan, fontein, toneelstukken, kinderopvang en duizende winkels. terug bij de metro zijn we een paar haltes verder uitgestapt bij de palm. Hier begon de helse tocht pas echt, kilometers op blote voeten met blaren van nieuwe slippers. Toch was het, het opzich wel waard. Terug zijn we maar met de taxi naar het dichtsbijzijnde metrostation gegaan en vanaf daar toch nog naar de Burj Khalifa/ Dubai Mall. Ook Dubai Mall was mega groot met een schaatsbaan, een waterval en het grootste aquarium van de wereld. Na het avondeten in de Dubai Mall hebben we voor de mall een fonteinshow gekeken. Na eerst de metro de verkeerde kant op te hebben genomen, zijn we rond half 11 terug in het hotel gekomen.

DAG 2
De tweede dag zijn we rustig begonnen bij het zwembad op het dak, met uitzicht over heel Dubai. Ondanks dat het een kort bezoek was zijn onze huidjes toch al mooi rood gekleurd. Om half 4 werden we in ons hotel opgehaald voor een Desert Safari. Na eventjes rijden over een verharde weg, reden we de woestijn in en hebben wij 20 min gedaan aan iets wat 'dune bashing' word genoemd. (gewoon rijden over zandbergjes) We stopten bij een soort chillspot midden in de woestijn waar we van alles konden doen: kameel rijden (beetje een tering kameel die dacht dat opspringen wel leuk zou zijn waardoor we nu niet onder de blauwe plekken zitten, gelukkig), originele kostuums aantrekken, waterpijp roken, henna tattoos laten zetten, bbq'en en genieten van een buikdans optreden. Wat hier volgens mij regelrechte porno is, maar het was wel leuk :)

DAG 3
We wilden, met gepaste kleding, toch nog proberen de dierentuin binnen te komen. Helaas verdwaalden we, liepen we twee uur door de brandende zon en eindigde deze faal in een taxi voor 2,50 eu terug naar het hotel. Hier zitten we nu, na ingechekt te hebben voor onze vlucht naar Bangkok. Wij gaan nog even van de zon genieten.

Dikke kus!

• 04 Februari 2013 - 14:51

Joey:

Klinkt super!! Tot over 2 dagen

• 04 Februari 2013 - 18:06

Fleur:

Joey tessa ook heel veel plezier deze reis!!! xxxx

• 04 Februari 2013 - 18:12

Esmee:

Super leuk dames!

• 04 Februari 2013 - 20:10

Iris:

Vet leuk schatjes!!!!!!!!!!!!!!!!! Geniet maar heel erg liefs en kusjes uit afrika!!!!

• 04 Februari 2013 - 22:47

Marjon:

Ik zei nog zo, neem nu gewoon degelijke Teva slippers mee..... Eigenwijs hè, tja dan moet je op blaren lopen :-)

• 06 Februari 2013 - 19:04

Laura-Lisa:

omg ik ga dit dus dood volgen, vind t helemaal leuk xxxxx