De eilandjes - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kim en Esmee - WaarBenJij.nu De eilandjes - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kim en Esmee - WaarBenJij.nu

De eilandjes

Door: Kim en Esmee

Blijf op de hoogte en volg Kim en Esmee

12 Februari 2013 | Thailand, Koh Tao

Koh Phi Phi- dag 12 tot 17
Na een reis van 23 uur met de tuktuk, trein, bus en boot kwamen we om vier uur 's middags aan in onze dorm. Het is een heel toeristisch eiland waar geen auto's en scooters rijden omdat het zo klein is. De dorm bestond uit een zaal met 24 stapelbedden drie wc's en drie douches. We regelden gelijk twee bedden onder. De eigenaren van de dorm leken ons heel aardig tot een van hen ruzie kreeg met ons 'kamer' genoot en een stoel in haar richting gooiden. Gelukkig bleven we toen nog maar één nacht. Kim heeft ook een nacht wakker gelegen omdat een jongen en een meisje hun privacy niet al te serieus namen... Ons plan was om op Koh PhiPhi veel te gaan zonnen, maar de eerste dag waren we aardig gelijk aan rode kreeften dus het daarna hebben we veel in de schaduw gelegen. De avonden brachten veel door bij de club op het strand en eindigden vaak met een nachtelijke duik. Er was een leuke bar waar je kon kickboksen en in ruil daarvoor kreeg je een Bucket. Wij vonden dat een leuk idee en waren erg fanatieke deelnemers. We eindigden met grote blauwe plekken op ons benen maar het was het waard! We hebben heel veel leuke Zweedse, Denen, Argentijnen en ook Nederlanders ontmoet. Toevallig kenden de Nederlanders een aantal mensen die wij ook kenden. Veel van het eiland hebben we niet gezien omdat we daar niet heel veel puf voor hadden. Beetje jammer maar de eilanden erna waren net zo mooi!

Koh Tao- dag 18 tot 24
Het volgende eilandje waar we zijn geweest is Koh Tao. Hier gingen we heen om ons duikbrevet te halen. Dit is helaas niet voor ons allebei gelukt. Bij de derde duik knapte iets in Esmee haar sinus doordat ze te snel om hoog ging en kon hierdoor haar laatste duik niet doen. Die zou ze dan wel de volgende dag doen, dachten we. Bij een avondje uit kwam Esmee een beetje ongelukkig terecht op een houtstronkje waardoor ze haar teen brak. Hierdoor hebben we het Thaise ziekenhuis meegemaakt. Slapende artsen, oude krukken en geen gips... Voor de rest zaten bij een Nederlandse duik school waar heel veel leuke mensen werkten. Na het duiken gingen we dan ook met hun allemaal eten en naar WTF-bar. Aangezien hier wel scooters rijden vonden we het een leuk idee om een scooter te huren. Zo hebben we het hele eiland gezien. Één avond hadden we geen zin om een scooter te huren en bedachten dat we ook wel konden liften. Dit was eigenlijk meer een grap maar we hoefden nog geen twee seconden onze duim op te steken en we konden mee met een scooter. De scooter had een aanhangwagen aan de zijkant. Dit ging niet helemaal goed; we eindigden namelijk in een greppel nadat de man z'n macht over het stuur verloor. Gelukkig hebben we het overleeft. We hebben tijdens het scooter rijden trouwens een slang gezien, gewoon op de weg!! In de avond waren er hele leuk vuurshows en waar wij ook zelf deel aan konden nemen door middel van een brandende hoepel te springen of door touw te springen met een brandend touw. Kim brandde hiermee een stukje van haar haren dus dit was niet zo een succes.

Koh Phangan- Dag 25 tot 34
Na een vrij interessante boottocht vanaf Koh Tao waarbij Esmee met 4 tassen en krukken aan boord was, maar Kim helaas nog op de kant stond kwamen we aan op Koh Phangan. De bootrit was even schrikken maar Esmee werd met de spullen geholpen door twee Schotse meisjes en Kim kon mee op een boot een half uur later. Onze bungalow was super gezellig met een hangmat en een verandaatje en tot onze mega verrassing bleek het letterlijk 20 meter naast de bungalow van Tessa en Joey te zijn! Eerste dagje hebben we vrij weinig uitgespookt en de tweede dag was het tijd voor de full moon. Helaas kon Esmee niet mee vanwege de krukken, maar Kim heeft samen met tessa en joey een top avond gehad en kwam om 10 uur 's ochtends 'zachtjes' de kamer binnen. De hele dag in bed zorgde ervoor dat Kim toch nog haar 7 uurtjes slaap kon pakken. Die avond zijn we naar een pool / beachparty naast onze bungalow gegaan, maar de vermoeidheid sloeg toch toe en erg laat werd het niet. Die avond kregen we het wilde idee om de spalk van mijn teen af te halen omdat we het gevoel hadden dat het veel beter ging. De volgende ochtend toch maar even langs het ziekenhuis voor een controle en helaas, Esmee verliet het ziekenhuis met gips. De dokter had echter geen idee waar hij het over had en wees zelfs op de verkeerde teen, dus geloofden we het allemaal niet echt en sloopten we het gips er 2 dagen later zelf af om nog wen weekje met een spalk en krukken verder te gaan. De ziekenhuis avontuurtjes duurden gelukkig niet erg lang en 3 volle dagen zijn we met zijn vieren het eiland rond getourd op scootertjes en hebben we prachtige natuur en stranden bezocht. De avonden brachten we verder vrij rustig door bij de bar van het bungalowpark, inmiddels zijn we twee keer van bungalow gewisseld en uiteindelijk bij hetzelfde bungalowpark als Tessa en Joey beland! 1 Avond zijn we toch naar een strandfeest in een stadje verderop gegaan waar we ondanks krukken een top avond hebben beleefd. Bij het bungalowpark ontmoetten we twee gezellige, gulle Amerikanen waarmee we het 3 dagen erg leuk hebben gehad. Tessa en Joey verlieten het eiland een dag voor ons en op 5 maart verlieten ook wij zonder Billy en Dan het prachtige eiland richting Koh Samui.

Koh Samui- Dag 34 tot 37
De eerste twee dagen op Koh Samui hebben we eigenlijk letterlijk helemaal niks gedaan, alleen maar kaartspelletjes bij het restaurant van het resort gespeeld. De dag daarna wilden we alweer vertrekken want Koh Samui leek ons een vrij oninteressant mini- Bangkok, dat veel minder mooi was dan de andere eilanden. De boten waren helaas en ons gedwongen extra dagje werd toch nog erg leuk. Dit was ook de dag waarop Esmee haar eerste baby stapjes zetten die tot ons ongeloof al snel grote goede stappen werden. We reden over het eiland, beklommen wat rotsen onderweg naar een mooie waterval en zagen Koh Samui toch nog op een positieve manier.

Terug op Koh Tao- Dag 37 tot 39
We wilden graag nog 2 daagjes terug naar Koh Tao. Hier kon Esmee zich voorbereiden op echt lopen, voordat de reis richting Cambodja begon. Lekker hangen bij een geweldige infinity pool en 's avonds de hort op! Laatste avond werd het bijzonder laat en moe en brak konden we eindelijk zuid- Thailand verlaten en begon de eindeloze reis naar Cambodja.