Cambodja - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Kim en Esmee - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Kim en Esmee - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: Kim en Esmee

Blijf op de hoogte en volg Kim en Esmee

10 Maart 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

Na een 30 uur lange reis arriveerden we dan eindelijk in het veelbelovende Cambodja. Siem Reap. Tijdens de laatste twee uur van de reis besefte Esmee zich dat Juliette, goede vriendin uit Amsterdam, waarschijnlijk ook ergens hier was, dus hadden we meteen wat te doen bij aankomst. Juul stond binnen 5 min bij ons hostel en even later arriveerden ook onze Amerikaanse vriend, Dan, die we op Koh Phangan hadden ontmoet. Juul moest helaas vroeg op voor haar werk in het weeshuis, dus gingen we die avond met z'n drieen uit. We ontdekten onze hangout voor de komende paar dagen; Ankor What?! bar. De volgende ochtend gingen we met Dan naar de Angkor Wat tempels, we bezochten twee wat kleinere maar super mooie tempels. Wat zweetdruppels later namen we een duik in een heerlijk zwembad, waar we ook nog vele malen zijn teruggekeerd. De volgende ochtend werden we om 5 uur opgehaald door onze tuktuk driver om de zonsopgang te bekijken bij de grootste tempel, we kregen daardoor het wilde idee om maar gewoon niet te gaan slapen en meteen door te gaan. Na het uitgaan verlangden we naar voedsel dus kochten we een heerlijke pot pindakaas in de supermarkt en genoten hiervan onderweg naar de tempel. Na de tempel crossten we door naar Juliette's hotel om met haar het weeshuis te bezoeken waar zij 4 weken heeft gewerkt. De hele dag speelden we met de schattigste kindjes op aarde, tijdens de les hebben we een klein dutje gedaan, waar de kindjes ook wel om konden lachen. Dan vertrok de dag erna dus hielden we een dagje rust van de tempels en chillden we voornamelijk bij het zwembad. De volgende dag zijn we dapper met ze tweeen wat tempels gaan bezoeken. Eigenlijk hadden wij inmiddels allang moeten vertrekken, maar het was zo'n leuke stad en zo gezellig met Juul dat we nog maar 8 dagen zijn gebleven. Voornamelijk bij het zwembad gelegen en uitgeweest. De 1 na laatste avond ontmoetten we Ed en Ryan en met hen zijn we de volgende ochten naar de Floating Village geweest. Echt een bizar gebeuren, allemaal huisjes in bootjes op een heel groot meer waar ongeveer 5000 mensen wonen. Het water was ongelofelijk smerig, maar toch hebben we een duikje gewaagd. Die avond moesten we helaas vertrekken en namen we de nachtbus richting Phnom Penh.

In Phnom Penh zijn we letterlijk 14 uur geweest. Bij aankomst dropten we onze tassen bij Ed en Ryan op de kamer en vertrokken vrijwel meteen richting de Killing Fields. Met een audiotour liepen we over het terrein rond, wat echt super heftig en interessant was om te zien. We hebben hierna de gevangenis bezocht vanaf waar de gevangenen richting de Killing Fields werden getransporteerd. In de gevangenis hingen portret foto's van alle mensen die daar mishandeld en grotendeels vermoord zijn. Hierna zijn we met z'n tween naar het koninklijke paleis geweest, wat het mooiste paleis op aarde schijnt te zijn. Het was inderdaad super moe, maar de dag was nogal vermoeiend dus erg lang hebben we er niet doorgebracht. Die avond namen we de volgende nachtbus richting... Sihanoukville.

Bij aankomst deelden we een tuktuk richting het centrum met Lilli, zij was hier al eens eerder geweest en wist waar we heen moesten. We checkten in bij waarschijnlijk de smerigste, stinkendse dorm ooit, maar voor 3 dollar mag je niet veel verwachten. Esmee's oude huiswerkbegeleiding was op dit moment ook in Sihanoukville dus hebben we onze dag met hem op het strand doorgebracht en zijn we die avond met hem en Lilli naar de nightmarket geweest. Super leuke beetje live muziek en een gezellig sfeer. We besloten om een dag op het mooie strand te verblijven en te overnachten. Op dinsdag gingen we weer terug naar Serendipity en ontmoetten we in de avond Alli, Rob en Nathan, die Lilli al kende. Heel toevallig liepen we tegen LouLou aan die we al op Koh PhiPhi hadden ontmoet. Dit werd een van onze eerste avonden uit met onze nieuwe vrienden groep :). Vanaf dit moment waren we onafscheidelijk. De eerste avond uit belandden we voor het eerst in het ziekenhuis omdat Alli glas in z'n voet had. Maar dit kon de pret niet bederven want na het bezoekje stonden we weer met z'n allen op het strand. De volgende dag gingen we met twee Engelse dudes die we al een keer eerder hadden ontmoet in Siem Reap kanoen. We gingen naar een heel mooi eilandje waar we een beetje hebben geschommeld om vervolgens weer terug te kanoen. Verder waren er niet veel uitstapjes in SihanoulVille. We zijn 1 dag gaan scooteren hopeloos op zoek naar een waterval die we uiteindelijk niet konden vinden omdat het tijd was voor een volgende ziekenhuis bezoek. Nathan ging namelijk onderuit met z'n scooter met Esmee achterop. Gelukkig is het allemaal niet heel ernstig en zijn ze er van afgekomen met schrammen. Ook zijn we een dag gaan vissen om vervolgens onze eigen gevangen vis te eten. Kim en Alli waren de enige die iets hadden gevangen maar waren bereid hun vis te delen. Voor de rest hebben we de tijd van ons leven in SihanoukVille gehad in onze vaste stamkroeg Sessions. We zijn twee dagen naar een super mooi eiland geweest dichtbij SihanoukVille; Koh Rong. We hebben nog nooit zo een mooi strand gezien als op dit eiland.

Na 2,5 week moesten we er aan toe geven om SihanoukVille te verlaten en onze reis dan eindelijk voort te zetten. We hebben samen met Alli, Rob en Lilli een plan gemaakt om samen Vietnam te doen. Helaas gingen Nathan en LouLou een andere weg.

Al met al hebben we een top tijd in Cambodja (Sihanoukville) gehad, ondanks de vele pech. Een scooterongeluk en wat infecties verder en een Iphone minder reizen we door naar Vietnam.

• 16 April 2013 - 23:25

Fleur: