Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim en Esmee - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim en Esmee - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Kim en Esmee

10 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

DAG 1
Onze lieve vriend Daan kwam ons ophalen van het oververhitte trage vliegveld in Bangkok, na een lange reis kwamen we rond 10 uur 's ochtends in ons hotel aan. Prima kamertje, beetje klein. We hebben de hele dag een beetje door de stad gewandeld en gebruik gemaakt van boot, trein, metro en skytrain. Meteen ons visum voor Vietnam geregeld en 's avonds op straat gegeten in China Town. Wat later op de avond genoten van een aantal biertjes en onze eerste vriendjes gemaakt :)

DAG 2
We wilden lekker vroeg op om Tessa en Joey op te halen van het vliegveld, maar helaas versliepen we ons. Bleek echter geen probleem te zijn want Tess en Jok kwamen pas een dag later aan. We haalden ons visum op en een lief klein vrouwtje bij het trein station probeerde ons link af te zetten voor het trein ticket naar het Zuiden, maar onze hersentjes waren niet dom genoeg, waardoor het ons toch even 30 euro scheelde. Onderweg naar huis kwamen we een hele random boxwedstrijd tegen met iets van 20 deelnemers van over de wereld, wel lachen. Toen gingen we voor het eerst echt uit en vonden we weliswaar een soort van Techno. Laat werd het niet, want de volgende dag moesten we wel echt Tet en Jok ophalen.

DAG 3
Met een lichtelijke kater haalden we ze op en wilden we met zijn vieren naar het Koninklijke paleis maar dit was helaas net gesloten dus werd ons een Tempel Tour aangeboden met een Tuktuk langs twee grote tempels voor 40baht (1 euro) met zijn vieren. Doen dus. Nadat we de laatste tempel afkwamen was onze tuktuk chaffeur echter nergens te bekennen dus hebben we maar een andere tuktuk richting huis genomen.. We hebben weer ergens op straat gegeten voor 2 euro pp en ontmoetten 's avonds op Khao San Road een Thaise man die nieuwe vrienden wilde maken en daarom erg blij was om onze hele avond voor ons te betalen. Midden in de nacht hebben we met zijn tweeen nog een klein meisje van 12 geholpen met rozen verkopen en hebben we weliswaar 150baht voor haar verdiend :)

DAG 4
Met boot en metro zijn we naar de snakefarm gegaan, Esmee was te pussy, maar Kim heeft echt een slang van 3 meter om dr nek gehad. Eeuwige respect. Daarna beetje gechillt in Lumphini park waar we weer verder chillden met Tessa en Joey en met zijn vieren op z'n Hollands gewaterfietst.

DAG 5
Letterlijk niks, moet ook mogen.

DAG 6
In de ochtend zijn we met de trein voor 0,75 cent voor ons samen naar Ayuthaya gegaan. De beloofde tocht van 1,5 uur werden er 3, maar ach je kon wel mooi het landschap zien. In Ayuthaya zijn we met een tuktuk langs 3 hele mooie tempels gegaan, voor iets meer dan die vorige 40baht, maar het was het waard. Kim probeerde nog eventjes leuk liggend te poseren voor een 20meter lange liggende Buddha, maar dat werd niet helemaal geapricieerd. De trein richting Bangkok had helaas 4 uur vertraging. Gelukkig duurde deze treinreis iets minder lang en waren we rond een uur of 8 terug in Bangkok.

Morgen is onze laatste dag in Bangkok. We gaan naar een floating market ergens aan de grote rivier en in de avond vertrekken we richting Phuket (Koh Phi Phi) waar we de volgende ochtend aankomen.

We keep you updated, love.

• 10 Februari 2013 - 20:31

Albert:

Leuke verslagjes. Kort en duidelijk. Zou wel leuk zijn als er wat meer foto's en/of
    video's bijgevoegd waren.
    Goede reis straks naar Phuket.